Det gångna året 2008...

Alla verkar ha gjort en resumé över år 2008, så jag kanske också får göra detta;p hehe..
Kommer dock inte ihåg allting som har hänt men lite ska vi nog få ihop..

Detta året har nog varit det händelserika på länge och jag kan säga att jag har vuxit som person något enormt och med det menar jag till det positiva sättet..

Förra nyår firades i Nättraby med god parmiddag och champagne och lite fyrverkeri, en trevlig kväll även det bestod av jobb för min del..
År 2008 började med att jag började studera på högskolan eftersom jag verkligen ville bli någonting och det är detta jag verkligen vill och just nu känns det helt perfekt och jag träffade även fler karlskronatjejer så man kan samåka, så de ordnade vi ihop på ett kanon sätt ;)

De första månaderna var nog rätt lugna med en hel del plugg och i februari så var man på sin första vfu som dock bara var en vecka.. Jag trivdes som fisken i vattnet och hade gärna jobbat där dygnet runt hela mitt liv ;)
Det gick tyvärr inte och man fick åka tillbaks till skolbänken efter ett arbete om den gångna veckan..

Alla hjärtans dag flöt förbi med storm då det blev hemma mys med en massa levande ljus och hämtmat från Mont Martre med efterrätt och grejer..

Vintermånaderna bestod av vänner och filmmys hemma och en massa god mat..

Alla ikea resor tillsammans med mina pluggvänner från Karlskrona är klart minnesvärda.. Har haft jäkligt roligt tillsammans där uppe som vi var på väldigt ofta=) hehe..

Hade fest hemma i Nättraby en kväll i början på mars med alla mina älskade vänner och det blev en väldigt lyckad kväll även man mådde som man förtjänade dagen efter.. Helt klart minnesvärd med alla dessa kort som kanske inte var de bästa ;) hehe..

Tog flera trippar ut till Senoren med promenader med sööta Linnea längs havet och hade det väldigt mysigt..

Har haft bilkrångel minns jag också, då jag stod i snö och regnet öste ner och jag stod o skruvade i motorn för fulla muggar..

Lite familjespels kvällar hemma i Nby har också hunnits med..

Hela vårterminen bestod dessutom av en hel massa jobb och ett tag hade jag väldigt svårt för att kunna hinna med både skola och en massa jobb men jag löste detta till slut som allt annat;p

I början på året gjorde även jag och J en tripp till Växjö  och besökte äntligen min lilla Camilla, det blev en fest med massor med jäger;p hehe..

Jag hann även med en jobbutbildning i Malmö medans jag pluggade och jag började med ännu ett jobb när jag inte ens hann med de jag hade innan? Puckad eller vad?;) Ett tag bodde vi i en lägenhet fullt med en massa kartonger..;p

Mr. J tog även sitt efterlängtade körkort detta året, vilket jag tyckte var otroligt behövligt;p

Många långa samtal med världens bästaste mormor som är min stöttepelare här i livet när det händer någonting både bra och dåligt..

Jag fick även ännu ett jobb i maj, då vi hade som mest i skolan och då jag hade en väldigt jobbig tid med mig själv och jag var helt sjukt trött på allting...

Flera soldagar spenderades med Emelie och en hel del kvällspromenader vilket är jätte härligt..

Många kvällar och soldagar har spenderats hemma hos Elin & Fredrik i deras lilla hus som de nu även renoverar och badrummet är bland det bästa i hela huset ;) Vi har ätit körsbär, tapserat, målat eller bara suttit och snackat med en kopp te och lite fika...

I början på juni hade vi en klassfest uppe i Kalmar med grillning och brännboll vilket är väl minnesvärt även att inte mådde som bäst den här tiden.. Jag hade en väldigt mysig afton iallafall..

Kusinen Emma slutade nian och det innebar en hel massa jordgubbar och glass och så hann jag även med två studenter.. Min sööta vän Emelie och kusin Emelie uppe i Växjö..

Lövmarknaden var man givetvis också på tillsammans med familjen och det blev rätt mycke handlat..

Efter lövis innebär det att det är Midsommarafton dagen efter, detta firades tillsammans med familjen och vänner ute I Bökenäs.. Kubbspelande och drickande för att sedan decka i husvagnen istället för tältet;p

Efter midsommarafton började mitt sommarvik där jag tillbringade större delen av min sommar och det hade jag absolut ingenting emot.. Bästa arbetskamraterna någonsin och vi hade så jävla roligt tillsammans, så att gå till jobbet var inga större problem för mig ;) Var ledig en helg under hela sommaren..
Blev en del långa arbetspass som upp till 15 timmar om dagen.. Men vad gjorde det???
Det var ju inte så att jag hade något bättre för mig precis;) dessutom blev det en hel massa pengar ;) hehe..

Jag lyckades även klämma in små mini semestrar lite här och där ;)
I slutet av juli innebar det en tripp upp till Halmstad, paradiset enligt mig ;)
Jag & syrran hade väldans kul bland alla heeeta killar på stranden och en massa lek i havet..
Vi shoppade i stan och sedan fin restaurang på kvällen.. En hel dag på stranden och sedan after beach med super bra sommarmusik och en hel massa öl =)
Efter detta var det förfest i husvagnen vi tillsammans med kortspel och sedan bar det ute på krogen och jag hade väldigt trevlig kväll =)

Vi hade grillkvällar med familjen hemma hos mormor och morfar och hade allmänt mysigt..

En dagstur ner till Åhus med mammi & syrran där det blev en heldag på stranden och restaurangbesök och även promenader på kvällen tillsammans med vänner..

Fest under hela tosia helgen tillsammans med Elin & Anna och andra vänner =)
Fest under östersjö helgen tillsammans med Johanna och Camilla vilket är klart minnesvärt, var även chaufför åt mammi..=)

I början av augusti innebär det fest i Kallekrona då Sailet intar staden.. Den här helgen kommer jag sent att glömma.. Första kvällen var det fest hos en vän i stan och sen andra var det fest med mina sööta små vänner som jag sent kommer att glömma även med alkohol i kroppen.. Vi hade väldigt kul och en sen natt blev till morgon..;p

Vi avslutade augusti med en väldigt snabbt planerad resa till Stockholm för min del vilket jag verkligen inte ångrar.. Iofs gjorde jag av med lite väl mycket pengar denna resan.. Men minnerna är desto bättre=)
Fest första kvällen tillsammans mina pinglor ute på Stureplan.. En hel massa shopping och restaurang besök med en hel del vin och corona öl ;)
Blev också ett besök på Gröna Lund, där vi befann oss mestadels i lustiga huset innan vi begav oss till vandrarhemmet för att göra sig ordning och sedan blev rundvandring runt i hela inne stockholm typ med mina kära vän=)

Hade en del jobbiga dagar hemma hos mamma men klarade igenom detta då jag hade folk och vänner som stöttade mig och genom mitt underbar jobb=) =)

Jag väntade innerligt på min flytt som väntade 1 september.. Jag var riktigt stolt över mig själv då jag kunde koppla in all elektronik själv i nya lägenheten.. Blev många besök på ikea där pengarna försvann..

Skrev även in på gymmet där jag har börjat ta tag i träningen..
Hösten var en mycket omtumlande tid då jag inte hade en aning om någonting och var allmänt förvirrad och visste varken ut eller in..

Hann med kräftskiva också där Camilla lärde mig att skala kräftor=) hehe..

Har inhandlat massor med nya saker detta året som ny bil, ny säng, soffa, soffbord, digitalkamera, mobil, ny  och nytt hemmabiopaket..

Massor med dagar spenderades på biblioteket med plugg, hemtentor och salstentor och hösten gick med en rasande fart.. Var på en fem veckors lång praktik som också gick över hur fort som helst..
Jag hade en underbar handledare som har hjälpt mig oerhört mycket..

Firade Camillas födelsedag i Växjö i början på november där det firades för fulla muggar.. Johanna och jag dansade och hade efterfest med poker=) En helt klart minnesvärd kväll som man sent kommer att glömma ;)

Jag har fyllt 21 år i november, där jag blev firad något ordentligt och blev väldans överraskad med paket i hela lägenheten och röda rosor på sängen..

Jag har även befunnit mig nere i Malmö och Lund med en del fest och tequila shottande vilket har varit jätte roligt..
Träffade två tjejer som jag spenderade natten med=) Hehe lät iofs lite dumt kanske?;) hehe..

En natt som jag sent kommer att glömma också då jag befann mig där nere och blev hämtat mitt i natten i början på vintern vilket har lett till både det ena och andra..

Bubbetorpsjulmarknad tillsammans med J och familjen som var jätte mysigt och julkänslan fanns sedan..
Började sedan skolan med start på ett rapportarbete tillsammans med tjejerna..

Har även hunnit med takläggning hemma hos morbror där jag hade träningsvärk en vecka..
Restaurangbesöken har varit en del nu i vinter också vilket har varit jätte mysigt..

Min kära lilla vän har också blivit mamma till en underbar liten Saga som kom så sent som i december och jag kommer handla ihjäl mig på en massa bebissaker om jag känner mig själv rätt;)
Grattis till er Elin & Fredrik!

Firade jul tillsammans med Mr J och familjen och var helt klart underbar.. Mellandagarna har spenderats med jobb, vänner och flyttande..

Imorgon är vi ett gäng som ska vara här hemma och vi har förberett maten inför imorgon och jag hoppas det blir en helt underbar afton tillsammans med mina pinglor..

Jag har klarat alla tentor och är nöjd med mina resultat så här långt på högskolan och jag hoppas resterande år blir lika bra som detta..

Har ni orkat läsa ända ner hit så kan ni väl lägga en kommentar iallafall?;) hehe..
Jag hoppas att år 2009 blir det bästa någonsin!

Jag önskar alla ett riktigt Gott nytt år!
!!




Kommentarer
Postat av: Camilla

Östersjö hade jag glömt.. det var ju också en trevlig tillställning. Speciellt tågresan där vi sjöng fyllelåtar bland alla små fjortisar. Haha, det var roligt. :) Ses ikväll gumman!

2008-12-31 @ 09:34:57
URL: http://camiiiilla.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, jäklar vad du har skrivit! GOTT NYTT ÅR till dig vännen! Hoppas vi ses på gatan!

2008-12-31 @ 10:34:30
URL: http://johannala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback