Pepparkaksmuffins...

Inne på tredje veckan på praktiken nu.. Det går fort när man har roligt sägs det;) hehe..
Efter skolan bar det av till Ulvasjömåla för att låna bakmaskin o grejer för imorrn blir det kanelbulle bak till min födelsedag!
Hjälpte Eric med lite läxa också;p Förhoppningsvis så var man väl någon hjälp.. Haha!

Sen till Nättraby för att handla massor till baket.. Har bakat pepparkaksmuffins idag med lingon i, dom blev super goda.. Ska lägga in bilder på dem sedan! Man blir så sugen på att julpynta o grejer nu med tycker jag.. Det är ju sååå mysigt;)
Jag fundera på att greja lite med ljusslingor och sådant också.. Kommer bli så mysigt när allting e klaart.
Men det jobbiga är att ta fram det eftersom jag ha lyckats sätta julkartongerna längst in i förrådet och framför står en del möbler.. Orka man rota fram detta? Eller är det lättare att köpa allting nytt?;p

Under dagen kom även första snön och barnen var som helgalna man såg hur det lös och tindrande i ögonen på dem, vilket är helt underbart att se;)

Ute på rasten stod jag o pratade med några tjejer om allting mellan himmel och jord. Känns skönt att man kommer barnen närmare o närmare för varje dag som går. Man kan tom får veta deras innersta hemligheter om man har tur ;)

Jag och min handledare pratade även om den kommande digitala berättelsen, så nu känns allting liite lugnare.. Jag vet nog precis hur jag ska göra och tror det kommer bli super när allting är klaaart=) =)

Ikväll har jag som sagt bakat och det luktar fortfarande pepparkaka i hela lägenheten;) Sedan har jag tagit en varmt mysigt bad och bara njutit! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback