Oh my god..

Ja alltså jag säger bara det.. Nej jag ska nog inte säga någonting så har jag inget sagt:p haha...
Hur kan en människa vara såå trög? Jag trodde seriöst inte det var möjligt??? Går det verkligen??? Kan man verkligen menar allvar eller skämta människan?? Sorgligt nog tror jag inte att det är något skämt...

Pratat med syster i över en timme och jag älskar dej!! ♥

Allt är bara skit, allt är negativt och allting är fel och allting är så jobbigt och sååå fel... Alltså va faan? Tror ni livet blir lättare när ni har en sådan inställning???? Bara en fråga???

Sitt inte och tyck synd om dig själv, gör någonting åt det och gör någonting du vill och värdesätter i livet, någonting som du känner att du skulle vilja göra för världen innan du går bort!!! Alltså, tillför världen något med det du gör?? Hur kan man bara vilja sitta och inte göra någonting för vårt samhälle?? Jag förstår det inte, man måste vara så korkad eller så dum i huvudet.. Seriöst..

Jag skulle vilja göra så mycket och vilja lära mig en massa, tyvärr hinner man inte allting och man får välja ut det man verkligen vill.. Men tycker man allting är tråkigt och det är fel på allt? Vad ska man säga?? Ändra inställning för det där kommer man fan inte långt på!!

Allting är faktiskt roligt, det gäller bara att göra det så att det blir roligt.
.=) Om man ställer in sig på att det här funkar inte så kommer det heller inte att göra det! Man kan inte tänka kortsiktigt och för stunden och bara på sig själv.. Man får också tänka lite på andra om man ska komma någonstans..

När jag dör vill jag verkligen kunna känna att jag har gjort någonting för att världen ska bli eller fungera bättre och jag har gjort det jag har velat med mitt liv, jag ångrar ingenting och skulle vilja göra om allt det där igen fast kanske ännu ännu lite bättre än innan!! Jag vill kunna känna att jag hjälper till att skapa en bra/bättre värld som ska finnas efter mig!!

Detta är hur jag känner.. Jag förstår inte de människor som bara kan sitta och inte göra någonting om man inte är rörelsehindrad.. Det är så mycket man kan göra och så mycket som behövs också.. Jag skulle nog vilja ha iallafall ett par liv innan jag känner att jag har tillfört det jag vill i världen??
Tänk efter vad ni egentligen vill göra med ert liv och varför, vad vill ni få ut av det och finns det någonting man kan göra för att andra ska få ett bättre liv?? Trivs man inte som man har det, sluta gnäll och tyck synd om dig själv och gör någonting åt det istället för man klara det om man har bestämt sig för att man verkligen ska fixa det och att man har en inställning till att det blir roligt..

Tänk hur samhället såg ut om alla bara skulle sitta hemma på sina feta rövar och inte göra ett skit även fast de egentligen kan jobba.. Alla tycker synd om sig själv och bara gnäller och det är fel på precis allt.. Skulle man vilja leva i en sådan värld? Nej just precis!!

Det mesta sitter faktiskt i hjärnan och är rent psykiskt.. Vill man så kan man är mitt motto!!!

Nu ska jag fixa mig och sticka iväg till några vänner.. Käka & bara sitta o snacka tillsammans ;) Det är så jag vill leva mitt liv och det är så jag lever det.. Det blir vad man gör det till så att säga ;) Ha en jävligt trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: elin

hej gulligull du uppdaterar dåligt nu för tiden :) ses snart tycker jag. puss

2010-02-03 @ 09:02:49
Postat av: Johanna

Oj det låter allvarligt det här. Hoppas att allt är bra och att det inte har hänt något med dig? Kram

2010-05-07 @ 18:21:43
URL: http://johannala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback