Frisören i x antal timmar..

Har suttit där i 4 timmar idag.. Ja jisses vad lång tid det tog...
Hade 5 missade samtal från bara bokningen idag.. ;p Massa avbokningar o grejer så jag har pluggat idag istället och uträttat en massa ärende och sedan kom också snöstormen.. :( Ännu en gång.. När ska våren komma egentligen?!

Imorse blev jag faktiskt lite rädd, det var en kille som tog emot mig hos frisören.. Dessutom en utländsk kille.. Jag kände att jag började få mer och mer panik och blev rädd:p Sedan kom det fram att han aldrig hade färgat tidigare.. Fatta vad jag började bli orolig då;p Tillslut kom det fram att mitt hår var ju ett större projekt som han inte klarade av överhuvudtaget... Så jag fick en annan tjej som var hur duktig som helst!! Helt underbart, jag fattar inte hur hon lyckades ;)

Alla kom sen fram & kollade på mitt hår och alla elever ville också ha samma färg som mig o frågade om hon kunde göra de på samma gång på dom också;p Så jag har fått agera modell idag ;p

Denna killen som jag fick från början va nog lite efter dock;p Det han skulle göra va att ge henne folie och blanda ny färg.. Han vek folierna på fel håll så hon fick göra dubbelt jobb istället och sedan blandade han fel färg och hon fick göra om allting.. Läraren fick säga till han flera ggr att han skulle hjälpa henne men det gick lite trögt där.. haha!!

Han verkade inte få färga på sin praktikplats och hade dessutom inte fått vara kvar på hans förra? hum.. Sedan skulle han iallafall tvätta mitt hår.. Han tog folie bitarna en och en. Jag kunde ju suttit där en halv evighet så tjejen fick komma ut ännu en gång o hjälpa till. Jag tror seriöst jag satt i det där handfatet i en halvtimme för han var såååå seg...


När läraren kommer och ta på han förkläde för att han inte ska få färg på kläderna och sedan dra upp tröjarmarna på honom. Kunde jag inte låta bli att skratta, det kändes precis som att hon fick vara mamma över honom... Ja, herregud vilken dag jag har haft ;p

När han sedan skulle klippa mig så sa han till tjejen att hon kunde ju göra det också så slapp han..? Eh. varför utbilda sig till någonting man inte vill göra? Jag förstår det verkligen inte..?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu