Att jobba med barn

Igår var en hektisk dag vill jag lova och det känner man av idag.. Kom inte ifrån jobbet förrens vid 17.30. Då hade vi varit inne på marinmuseumet och dessutom gått en runda på stan för att sedan gå & bowla med 25 stycken 6 och 7 åringar.. :p Tempot och ljudnivån var på max vill jag lova...

Vi hade två föräldrar med oss i vår grupp och dom undrade hur vi stod ut med detta ljudet varje dag.. Ja, man vänjer sig helt enkelt.. De första dagarna jag jobbade i barnomsorgen var jag helt slut och somnade på soffan så fort jag kom hem. Men man vänjer sig och nu hör man knappt när barn skriker längre om man är iväg någonstans eftersom att man har blivit så van vid detta ljudet.. Rätt konstigt men så är det.

Jag träffade syrran hemma hos mormor & morfar igår! ♥ J var i Karlshamn med jobbet på julbord. Så vi åt lite hemma hos mormor och morfar, kollade på idol och fortsatte sedan med en mysig film! :) Åkte sedan ner med skåpbilen och hämtade de onyktra killarna. Lämnade av alla på olika ställen hemma hos sig för att sedan kunna köra hemåt till vår säng och gosa ner sig. Det tog inte 5 sekunder så sov jag som ett litet barn.


Lite snö hade jag önskat istället för detta tråkiga regn som hela tiden finns utanför fönstret.. Julstämningen infinner sig inte riktigt förrens det är lite vitt och mysigt ute och lite frost på rutorna.

Denna dagen har varit lugn och det behövde jag.. Pratat i telefon, fixat iordning här hemma och satt ner mer i förrådet. J har diskat och ska också strax dammsuga.. Ikväll blir det hemmamys med kinamat samtidigt som vi ska hämta hem vår bil och kanske även ett glas vin denna regniga decemberkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu