Årsresumé

Den årliga resumén ska jag försöka få ihop!! Detta året har minst sagt gått fort däremot har det nog inte varit lika händelserikt som 2009 var..

Nyår 2009 firades i Nättraby tillsammans med fina vänner och det var en minnesvärd kväll!

Jim började med lastbilskortet tidigt i januari medans jag började ännu en ny termin uppe i Kalmar där jag läste grundläggande samhällskunskap tillsammans med ett gäng tjejer från Karlskrona..

Mamma fyllde också år i mitten på januari!
De första månaderna innehöll en massa jobb och pluggande om källkritik, 1800-1900 talets svenska historia.. Spenaderade en del tid på blekingemuseum och grevaregården när vi höll på med vårt projekt.

Alla ♥-dag fick jag ett egengjort presentkort av Jim!;)

I slutet av februari sålde vi soffan och fick sedan sitta i sängen i vår lilla lägenhet.. Jag spenderade mycket tid tillsammans med Elin & vi hade en del träffar och fikande! :)

I början på mars kollade vi på en större lägenhet i Nättraby som vi ringde och sa dagen efter att vi var intresserade av! Vi trodde aldrig att vi skulle få den eftersom det var så många som var intresserade men bara några minuter efter ringde hon & sa att lägenheten var vår! En trea!

Vi började åka runt till möbelaffärer och titta runt i och spenderade en hel massa tid & planerande!

Hade grilldag uppe hos svärmor i mitten på mars! Hälsade på Becka i Ronneby ett par gånger och snackade en massa! :)

Jim skrev söta meddelande i almenackan som man hittade när man satt på jätte jobbiga föreläsningar! ♥ Han gjorde så att man kämpade sig igenom allt det jobbiga :)

I slutet på mars blev det en tripp till biltema tillsammans med Loyd & Jims bror och sedan åt vi på kina! Under denna månad fick jag även öroninflammation medans vi höll på med grupparbete och jag var så sur och man hörde ingenting;p

Kusin Robins födelsedag hann också med då han fyllde hela 9 år!
Hyrde ut vår lägenhet i andra hand till en trevlig tjej som jag sedan fick ånga 10 gånger om.. Vilka problem vi fick och vilket krångel det var!

Sandra & Stoffe kom hem från Mexico i början på April & Jim fick sin efterlängtade cowboy hatt & tequila med mask i ;) Vi såg alla underbara bilder därifrån..

I mitten på april åkte vi upp till Göteborg med Pär & skulle kolla på en pickup.. Tyvärr var det inget alls att ha. Kollade några på hemvägen också men blev inget köp. Men däremot hittade vi detta häftiga ställe istället! ;)


Samma kväll firades systers 18 års dag och Jim var död trött eftersom vi hade kört fram och tillbaks till Göteborg men vi hade super roligt!

Av mig fick hon en Londonresa som sedan aldrig blev av eftersom vi klantade till oss rejält.. Men vi kan ju hoppas att vi får fler chanser ;)

Alla härliga pratstunder med min fina mormor & morfar är guld värda! ♥


Morbror fyllde 40 år i mitten på april det firades med  buller & bång!


Tiden gick & man sökte nu sommarjobb för fullt och jobbade på som tusan för att hinna med allting.. Den 1 maj så flyttade vi äntligen in i vår fina trea i Nättraby! Det innebar en massa nya möbler & ihopsättning. En hel massa inredning köptes också! ;p
I slutet av maj så kom den årliga starten av sommaren.. Power meet i Hässleholm! ;)


I början på juni avslutade jag ännu ett år uppe i Kalmar och ett steg närmare min examen.. Jag började mitt sommarvik i hemtjänsten i Ronneby för tredje sommaren i rad i mitten på juni medans jag väntade på det vikarierade jag som lärare..

I mitten på juni kom den efterlängtade midsommarafton som man har längtat. Den firades i Nättraby med härligt gäng goa vänner!


Man saknar den mysiga värmen när man tänker tillbaks på tidiga mornar med grillning på vår uteplats med fina sambon!

Sommaren gick i stormsteg och i juli jobbade jag ihop 200 timmar och fick dubbel lön! ;) Då var man en stolt kommunarbetare;p haha!

En tur till Varberg hanns med & vi hade väldigt roligt i värmen ;)



Jag & sambon hade också några väldigt sköna dagar på havet med vattenskotern!


Fina kvällar på Grevaregården tillsammans med vänner och även fina restaurangkvällar på stars!



Bad i Emmahultasjön! ;)


Bilträff ännu en gång! ;)


Sommarkänslorna var verkligen på topp!


Jims kusiner Wille & Hugo firades också i julimånad!



Crusing & folket på väg till Gnistan!


En hel massa blåbär plockades med Camilla!

Underbar utsikt från vår fina uteplats..

Under sommarmånaderna hann vi också med en tripp till High Chaparrall med husvagnen!


Sailet kom i början av augusti & detta firades med fina vänner även det!



Sommaren erbjöd också en tripp till Borgholm på crusing tillsammans med Jocke.


Sanne & Kenta fick sin Nelly i början på juli.


Sommaren avslutades med en viktig omtenta i Kalmar som jag äntligen satte & på detta firades även Jims födelsedag!


I september började höstterminen och detta startade med allmänt utbildningsområde 2.. Jim & jag plockade en hel del svamp!


Lina fick också en liten bebis:)


Putte fyllde 45 år i slutet av september!


I början på oktober erbjöds fest.


Alexander firades i mitten på oktober ute på Sjuhalla!


Jag hjälpte syrran med hennes projektarbete ;)


Tidigt i höstas blev vi Pontiacägare!


..och så här smutsig blir man om man slipar! ;)


Johan & Johanna fick sin lilla Lova i mitten på november!


Jag började äntligen min efterlängtade praktik i mitten på novembermånad på en helt underbar förskola. Detta kallar jag samarbete!


Jag blev också ett år äldre!


Vi fick julfint här hemma! ♥


Det blev en fest här hemma i decembermånad som man sent glömmer..


Det blev också möhippa för Emmy i december!


Den 21 december fick även min barndomsvän Becka & hennes Simon en liten Elias.


Jocke & Emmys underbara bröllop på juldagen är en minnesvärd kväll!


Under året har också de här fina varit med på olika hörn ;)


Vårt fina lägenhetshus en vinterdag!

Året slutade med god mat & fina vänner även detta året i Nättraby!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi, vad söt du är som har med Lova och oss i din resumé!

Hoppas att allt är bra!

Kram

2011-01-09 @ 12:34:23
URL: http://johannala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu