offras..

Hur många barn ska behöva offras på grund av oproffesionella lärare???!!

Man märker genast när man tittar på detta program vilken otroligt viktig roll man har.


Tiden går snabbt vill jag lova.. Snabbt som tusan och nu är det inte långt kvar heller... Vi pratade lite idag och hyr fasen ska jag hinna med allting??

Undervisning, datorprojekt, läsa måndagsböcker, läsa skoldagböcker, fixa läxförhör till istiden, planera idrottlektion, planera solektion, ordna tre olika utvärderingar, nya platser, nya matgrupper, rastvakt, ta del av specialpedagogensarbete, rätta diverse häfte. Det är mycket som man inte tänker på att man gör i detta yrke.. Det kommer många som undrar just...

Vad gör ni egentligen när ni inte ha lektioner?? Har ni något att göra då? Ovanför har ni ju en liten bild av detta.. Jag pratade med en dam idag som var vikarie på skolan hon berättade att förr så var med 2 tredjedelar med barnen och planerade 1 tredjedel.. Nu för tiden är det tvärtom.. Man befinner sig endast 1 tredjedel med barnen och resten är planering och möten som är runt omkring...

Nu ska jag se ett avsnitt till av klass 9A.. Världens mest intressanta program tror jag..

Kommentarer
Postat av: josse

alla lärare är inte lika ambitiösa som du josse.. har jag märkt ;) du kommer bli en superbra lärare! märks att du brinner för det :)

2011-03-09 @ 07:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu