Skolförslaget: Bättre skola 2012

Förvaltningen har idag lagt fram ett förslag som sedan politikerna ska fatta som ligger på kommunens hemsida.. Handlar om att flertalet småskolor ska lägga ner eftersom de har svårt att klara av de nya reglerna och skollagen som nu är på ingång.. Det står så här på kommunens hemsida:

Nättraby Kunskapscentrum är det goda exemplet på en resursstark skola med många elever, goda kunskapsresultat och nöjda föräldrar.

Alla jämför med Nättrabyskolan & jag kan inte mer än hålla med att det är en fantastisk skola med både elever och personal.. Jag saknar denna skola något oerhört mycket måste jag erkänna...

Jag läste dessutom på Sveriges radios hemsida:

Men trängselfaran är ingalunda över för Nättrabyskolan. Nästa år ska 117 sexåringar börja i skolan.

Och om fem år räknar Kurt-Inge Johnsson att antalet barn verkligen skjuter i höjden. Skolan behöver alltså byggas ut på ett mer permanent sätt än med moduler.

 

117 barn till hösten 2012 i förskoleklassen bara.. Det är inte lite och om man jämför med Tving så är dessa 7 stycken.. Man kan förstå lite deras tankar faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu