11 timmars

jobb idag och man är helt slutkörd..



Öppnade ju imorse och sen var det möte efter skolan.. Satt i grupper och diskuterade hur vi skulle göra och alla var minst sagt sura och irriterade.. Varför ska alla på varenda skola dela upp kunskapskraven i alla årskurser?? Meningen är väl att vi ska ha en likvärdig skola med någorlunda lika kunskapskrav? Hur kan det bli det om alla på varenda skola i hela Sverige ska göra exakt samma arbete??

Som de andra lärarna sa: De borde haft en grupp för detta som satt och gjorde detta så åtminstone alla skolor i en kommun kunde gå efter samma kunskapskrav. Nu kommer det ju bli olika ifall man flyttar från en skola i kommunen till en annan.. Helsjukt ju. Poängen med detta var ju att man skulle sitta tillsammans och inte var för sig hemma och bena upp det och nu blir det likadant ändå.?

Jag är trött och fundera på ett varmt bad men vet inte om jag orkar heller. Kanske bara sätta på sig onepiecen eftersom jag ändå ska träna imorrn. Full rulle som tusan.. Imorgon ska jag minsann vara effektiv. Vi får väl se hur det går..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu