Årsresumé 2011

Januari:
Året 2011 började med sista terminen på högskola och sedan skulle man helt plötsligt ut i arbetslivet efter 3,5 års pluggande.. Kändes konstigt men väldigt väldigt roligt att kunna få en LÖN framför allt.. Sista praktiken på börjades i slutet på januari och jag trivdes med detta kanon bra.. Jag saknar än idag skolan och eleverna på denna underbara skola.. Innan min sista praktik gjorde jag och min fina sambo en resa till Egypten och El Gouna tillsammans med Sandra, Stoffe och Ola. Vilket var sjukt härligt att ta ett avbrott i studierna och allt stress och bara åka bort till värmen.. Vi startade året helt perfekt måste jag säga. Det blev en vecka med sol, bad, shopping och snorkling i röda havet där vi såg delfiner. Min första resa som absolut inte kommer bli min sista. Min fina mamma firades också i mitten av januari.


Februari:
Fortsatte med en massa plugg och en hel del träning tillsammans med Camilla.. Alla hjärtans dag kom och jag fick världens finaste tulpaner och ett vitt fint hjärtan där det stod "av hela mitt hjärta"
Under februari månad så hämtade vi också hem ett nytt projekt för vintern/våren och det blev en Bonneville -62a som skulle bli färdig och klar tills första crusingen i maj månad.


Mars:
Jag fick sommarjobb garanterat och det kändes väldigt skönt så man inte hade gått jobblös till sommaren.. Vi spelade ett väldigt roligt och minnesvärt rollspel i skolan vilket jag gick in för till 100% :) Min kära kusin fyllde år som firade och sedan blev det också en fest för Linn som fyllde år där det bjöds på väldigt god mat! Vi hade big brother kvällar tillsammans och någon kväll var vi hemma hos Hulda där det var middagsbjudning.. Började också med högskolans allra sista kurs.. EXAMENSARBETET, vilket jag ägnade hela våren åt..



April:
Vårkvällar på Stars restaurang inne i stan. Sedan blev det 70 års kalas ute på Hasslö på påskafton med smörgåstårta, tårta och en massa godis.. Brunnsparken mys med mamma och sedan lite premiäråk i Bonnevillen där Alan Jackson hördes i högtalarna och sommarkänslorna fanns där.. Solning och plugg på vår uteplats varvat med läsande i solen. I april månaden fick lilla Loppan valpar där det också blev en hel del besök under våren. Så efter ett par handledningar i Kalmar så blev det mys med alla valparna som var helt underbara. Bonnevillen gick igenom besiktningen och blev "svensk" och vi kunde nu köra hur mycket vi ville! Intervjuade eleverna till examensarbetet gjorde jag också i april månad och där gick en hel del tid. Premiärbesöken på glassiären kom också i aprilmånad i vår bonneville ;)


Maj:

Jag fick opponera på ett grymt svårt examensarbete vilket gick bra tillslut men det blev väldigt mycket arbete och jag blev tillslut också klar med mitt eget examensarbete. Det blev många morgonpromenader innan jobbet den här månaden eftersom det var sjukt härligt ute och det behövdes i med allt pluggande.. Många kvällar spenderades hemma hos Pär och Tesse och alla våra kortspelskvällar och med en massa god mat och gotte :) Pluggade nästa varje morgon tidigt innan det var dags för jobb. Jag utnyttjade dagarna till max för att få ihop allting på bästa sätt ;) Morsdag kom också i slutet på maj och då blev det en mysig kväll med pizzabuffé ute på Hasslö. Dagen D som vi har gått och längtat efter sen i början av året började också komma och det var premiären för vår Bonneville då det var Start of summer i Hässleholm med fina vänner! En mycket trevlig och mysig dag med många fina bilar. Blev också en crusing tur till Öland och Borgholm. De två sista dagarna i maj hade jag mina sista opponeringar och alltså mina sista dagar på Linnéuniversitetet vilket var med blandade känslor måste jag säga. Sista dagen i maj och vi firade på uteserveringen på Stars and Stripes med god mat att jag hade fixat 3,5 år på min utbildning. Ingen lyckligare än jag.


Juni:
De första dagarna i juni var magiska. Jag började juni månad med champagnefrukost i ett soligt Kalmar tillsammans med ett härlgit gäng tjejer innan det var dags att gå in i kyrkan för en sista avslutningsceremoni. Jim jobbade och skulle inte närvara. När jag kommer ut ifrån kyrkan så står han bara där och då hade han varit med under hela tiden. Jag blev så otroligt lycklig att han ville överraska mig och det blev jag verkligen.. Vi firade detta när fredagen kom med gudagod smörgåstårta med släkt och vänner. Jag vill än en gång tacka för allt fint jag fick.. Både blommor och presenter! Ni är guld värda! ♥ En vecka efter mig så var det dags för min fina lillasyster att gå ut på munktrappan. Det kändes minst sagt konstigt. Det var ju inte länge sen jag själv stod där uppe och var så nervös att jag helst ville slippa. Den här dagen var finaste Johannas dag och den firades mer än väl. Det blev att vi åkte Bonneville till festen där vi firade vidare och det blev en mycket minnesvärd dag och kväll. Jag började på mitt sommarvik jag fick sent på vårkanten. Tyckte det kunde vara skönt att slippa jobba kvällar och helger. Men de första dagarna började jag ångra vad jag hade gett mig in på. Jag och en viss människa gick verkligen ihop och jag vantrivdes på jobbet helt sjukt.. Vilken tur att man bara träffade den här personen på förmiddagen eftersom han slutade vid 11.30 men dessa timmarna räckte. Varje dag var en pina och allt gick så segt så jag trodde allvarligt att jag skulle få spunk.. I början av juni fick jag ett samtal som förrändrade mycket.. Jag fick ett fast jobb och ingen var lyckligare än jag just då. Lövmarknaden tillsammans med kära Sofie, langos och en öl.. Härlig början på sommaren. Vi firade att vi hade jobb båda två! ;) Hemma firade vi dagen efter med kinabuffé. Midsommarafton firades hemma hos Sandra & Stoffe med ett härligt gäng där vi sedan också stannade över natten. Vi började med fler och fler planer för framtiden och en massa besök hos banken. Vilket är jätte spännande. På eftermiddagarna på sommarjobbet så gick det undan och vi hann med som aldrig förr eftersom vi inte hade 5 pauser i timmen! ;p Det blev också en hel del turer på sjön. Både med kära vänner och jag och Jim ensamma på den gröna vattenskotern på små öar.. Grillningar på öarna i vår fina skärgård blev också ett par stycken. Vår uteplats hade ett värmerekord på 43,6 grader ;) Vi hade en del vattenkrigsdagar hemma hos Pär, Tesse och barnen! ;) Sista dagen i juni åt världens finaste och jag frukost vid havet.. Mysigare än mysigast..






Juli:
Dagarna i juli bestod mest utav att jobba men eftersom jag slutade ganska tidigt de flesta av dagarna så innebar detta mycket sol, bad och grillningar vid havet. Ägnade en del tid hemma hos Elin med den underbara bebismagen.. Vem kunde tänka sig att fina Loke fanns där inne?;) Duktiga Saga som hjälpte till att duka fram till middagen.. Duktigaste tjejen! :) Tackar Elin för alla fina dagar och god middag och även fika de dagar jag har varit hos er. Vår årliga brännbollskväll hemma hos Görel blev det också i juli. Grill, dricka, brännboll, tipsrunda och en massa andra lekar.. Hölassåkning ner till sjön för att bada.. En mysig sommarkväll som avslutades nere i Ronneby på tosia bonnadagen ;p Hur vi nu kom ner dit ;) En av många härliga sommarnätter.. Hade också många kortspelskvällar tillsammans med fina Tesse.. Vi köpte också in en ny tv! ;) En 60" led tv. Wille och Hugo firade sina födelsedagar med en massa god mat som avslutades med lite go fest och utgång med ett härligt gäng. Dansade på Statt som aldrig förr tillsammans med fina Sofie. Det blev även en hel del fika med fina vänner inne i stan. I slutet av juli började jag mitt "nya" fast jobb och jag trivdes med alla härliga och goa barn igen.. Det blev också en del mysiga frukostar hemma hos mina fina morföräldrar som är de bästa man kan tänka sig! ♥ I slutet av juli tog vi en liten dagstur till Tosselilla tillsammans med ett gäng fina människor :) En tacokväll hemma hos Camilla & Niklas med en god blåbärspaj som efterrätt hanns också med. Juli avslutades med ett beach party på Statt tillsammans med finaste Kim och en väldigt rolig kväll.




Augusti:

Denna månaden innebar en massa sol och bad tillsammans med barnen på jobbet eftersom sjön finns i närheten. Träffade gamla vänner och vi hade väldigt härliga dagar tillsammans.. Jag & syrran tog en roadtrip till Kalmar med lite shopping och god lunch på stan. En hel del middagar tillsammans med Sandra och Stoffe :) Vi hann också med en hel del husvisningar. Jag jobbade sista dagen på just denna skola eftersom det började dra ihop sig för skolstart. Hann med ett par frukostar tillsammans med fina Kim också. Denna månad innebär också att det är Sailet inne i stan och det är ju ett måste. Dock blev det en flopp det året. Inget roligt alls och helt dött. Men vi hade rätt roligt ändå :) Första skoldagen kom också och jag mina nya arbetskamrater börjar trilla in och det blev faktiskt rätt bra ändå. En massa krångel med schemat men tillslut så löste sig även det. Tacokvällar hemma hos Erdin/Olander hann vi också med. Augusti innebär också en hel del svampplockning för vår del. Vi ägnade många dagar åt detta och fick ihop en massa svamp. Jag & syrran hälsade på Putte en dag i augusti vilket vi gör alldeles för sällan :/ Det blev också fler frukostar hemma hos Elin med familj under augusti. I slutet av denna månad fyller också världens finaste år vilket firades med efterlängtad smörgåstårta och fina vänner.



September:
Det viktigaste som hände under septembermånad var att fina lille Loke äntligen kom till världen.. Det blev också en hel del powerwalks tillsammans med Camilla. Fika inne i stan med syrran och en hel del sällskapsspel hemma hos Pär & Tesse som är oförglömliga. Mycket skratt blev det. Det blev också en hel del höstrensning och svampplockning. I september blev det också fest hemma hos Linn där det blev alldeles för mycket av det goda för min del ;) Det kommer nog alla ihåg som var med ;) haha! :) Tesse och jag hade en mysig dag med shopping inne i stan. Hulda joinade oss och sedan blev det kortspel för hela slanten. Vi gick också på bomässan som hade intagit staden i början av hösten. Jag började också med att plugga lite igen som startade upp på allvar under september vilket egentligen var ganska kämpigt att kunna få in allt i schemat. Sandra fyllde år i slutet av septemeber där hon fick populära hopphinder. Vi ägnade söndagskvällarna åt bingolottor och middag tillsammans med ett härligt gäng. J och jag tog oss en frukostdate vid havet ännu en gång. ♥ Putte fyller också år vilket vi så klart firar. Det blev också en hel massa möten med jobbet.


Oktober:

Startade med en härlig skördefest på Öland med ett roligt gäng :) Min älskade mormor firade sin 75 års dag följt av morfar som firade sin 70 års dag. Jag fick min fina rosa onepiece som jag älskar. Spenderade mycket tid på jobbet med en massa föräldrarmöten och möten. En förmiddag blev det lite bubbelpools lyx :) Bebismys hemma hos Elin med familj. Det blev också en kväll med restaurangmys som helt klart är värd att minnas tillsammans med världens finaste mormor och morfar! ♥ Det blev också ett biobesök med tjejerna. Mysig dag med syrran var också en väldigt fin en ;) Kollade också en del på Ensam mamma söker eftersom en Nättrabytjej var med där. Oktober innehöll annars en hel massa på jobbet och en massa föreläsningar.


November:

Största delen av november månad handlade om flyttning och packning och för att komma in i vår nya lägenhet. Jag fyllde också 24 år vilket firades hemma med familjen och en massa fina presenter. Det blev också en del besök hemma hos vänner och familjen. Annars så handlade den största delen utav jobb den här månaden.


December:

Sista månaden på år 2011 innehöll en massa.. Restaurangbesök tillsammans med ett härligt gäng inne i stan. Strömavbrott fick vi och då blev det kinabuffé och det också med fina vänner.. Lucia kom och det firades på skolan tillsammans med alla härliga barn. Ett väldigt bra julkalender blev det också. Julafton kom och det firades på alla möjliga ställen med familj och vänner. Julmaten hemma hos Sandra & Stoffe var väldigt uppskattad. I mellandagarna jobbade jag och hann också med att fika och bowla med mamma och syster inne i stan.. Vi jobbade också en del lördagar vilket vi fortfarande gör. Nyårsafton och firande av det nya året firades här i Nättraby tillsammans med ett litet gäng. Emelie & Lasse hade ordnat med väldigt god mat till oss och vi fixade efterrätten.



2011 har varit ett väldigt bra och händelserikt år och jag hoppas verkligen att 2012 blir likadant om inte bättre :) Nu blickar vi framåt för nya utmaningar och nya projekt och jag ser fram emot det kommande året väldigt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu