Semester, sommar och underbara vänner..

Fredagens stängning gick väldans fort och sedan åkte jag hem till Ronneby och duschade hos mammi innan jag mötte upp Sara & Johan. Vi begav oss sedan hem till huset för att umgås en massa..
 
Lördagen innebar en massa poolbad i värmen och vi hade även grannarna på besök här hemma. På eftermiddagen åkte vi upp i skogen till svärmormed familj och hade den årliga brännbollsturneringen.. Bilder kommer på detta med så småningom.. Ligger liksom lite efter med allt. haha. En väldigt mysig kväll. Avslutades här hemma med mer dricka och en massa kortspel under natten..
 
På söndagseftermiddagen åkte våra underbart fina vänner hem.. ;/ Och vi roade oss med lite av varje. Jag var dödstrött så jag tänkte att jag skulle hinna sova men pratade med familjen som ringde omvartannat.. Klockan 18 var vi på kalas hemma hos Stoffe och det bjöds på grillat och fika. Väldigt trevligt och gott. Vi åkte därifrån in till biografen i staden för att gå på den nya cowboyfilmen. "The lone ranger". Den var väldigt rolig och väldigt bra! :)
 
På måndagen sov jag länge och sedan kom Pär hit med frallor på morgonen och så lekte dom lite med grävmaskinen också.. Framåt eftermiddagen tog vi en tur ner till Jämshög där vi hämtade vår nya lilla familjemedlem Texas.. Som bara är helt underbart söt! ♥ Stannade hos mormor och morfar på hemvägen och en runda hos Pär igen. 
 
I tisdags så ägnade vi dagen med lite alltialllo här hemma. Oljning av altan, J gjorde gelé av alla vinbären och sedan softade vi i solen med kortspel och dessutom kom grannarna på nybakad blåbärspaj med glass och vaniljsås.
 
Idag onsdag har varit varmare än varmast. En massa lek & bus med Texas. Sedan kom Pär och barnen och badade i poolen.. Jag bjöd på ännu en paj men denna gången med jordgubbar i. Vilket faktiskt blev riktigt bra måste jag säga.. Det har varit alldeles för varmt för att orka göra någonting så vi har bara softat och spelat en massa kort tillsammans. Gjort god köttgryta till middag med kokta morötter och hemmagjord gelé. Lyx! Vi tog en liten runda med crossen ner till vattnet där svärmor var och en del andra på lite besök.. Sedan kom dom hit en liten runda för att kolla in lille Texas också. Nu ikväll har J färgat mitt hår eftersom vi ska iväg på semester imorgon och det blev sådär kan jag säga. Hade nog behövt två förpackningar om man säger så. Men men det får liksom vara så, så länge..
 
 
Nu ska jag gå och lägga mig bredvid min andra hälft o lille Texas. Upp tidigt imorgon och iväg på semester två andra härliga vänner.. High chaparral.. Yeay! Hoppas ni har underbara dagar i värmen kära ni! ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Texas? En ny katt? För inte kan jag tro att storken har varit på besök.... :)

2013-07-18 @ 10:24:57
Postat av: josse

Ja, det blev en ny liten kise.. Han är helt underbar.. =)

2013-07-21 @ 18:23:24
URL: http://josse.87.blogg.se/dreams

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu