Regnig dag blev till en solig..

Igår blev det som sagt en kort arbetsdag och sedan var jag i Kalmar.. I tre timmar blev man matad med en massa frågor.. Herregud, helt slut i hjärnkontoret efter dessa timmar så efter detta blev det shopping på baronen! =)
 
 
Idag trodde jag att det skulle bli ösregn men det sprack upp och blev väldigt fint! :) En arbetsdag som flöt på bra och vi har hunnit med en massa.. Lite ärende och samtal och sedan blev det fjärde träffen i kursen jag går i läsförståelsestrategier.. Väldigt intressant som gav mycket den här gången.. Dessutom fick vi också en bok, helt underbart ju! ;o)
 
När jag kom hem i eftermiddag så skulle jag klippa gräset eftersom det är skyhögt men gräsklipparfan funkar ju inte. Så jävla trött på den rent ut sagt.. Hjulen lossnar och vajern går sönder.. Tur att vi ska köpa en ny snart alltså. Det blev lite upprensning av två högar med en massa pinnar istället. Skulle springa en runda också men precis när jag trodde att jag var själv så kommer katten efter.. Kattskrälle ;p Så han och jag joggade fram och tillbaks på grusvägen istället.. Han kan också gå sick sack mellan benen. Med andra ord är han mer som en hund.. ;p Dammsugat, fixat med disken, putsat speglar.. Nu sitter jag nyduschad och haft tonårsbossen på i bakgrunden.. Tror att jag ska ta mig något att äta och fortsätta med att plugga och leta en massa saker jag kan göra med eleverna..
 
Tänk imorgon är det redan fredag igen och en väldigt bra sådan också..
Jag ska jobba på min gamla praktikplats vilket jag längtar efter en hel del och ska bli så roligt att träffa både gamla kollegor och barn och dessutom kommer min sambo hem som jag också har längtat efter en hel del.. En väldigt bra start på helgen med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu