Sista september

Det känns lite som att min blogg ligger lite på is emellanåt.. Var ju faktiskt ganska flitig på att skriva innan..
Anledningen är att man jobbar alldeles för mycket.. Möten, planeringar efter skoldagen så att man knappt hinner planera och sedan när man väl kommer hem så ska man fixa något att äta och sedan rätta och planera något igen på kvällen.. Idag har vi haft bedömningskonferans i matematik. Hann knappt avsluta lektionen innan vi skulle vara där.. Imorgon är det föreläsning om förmågor och bedömning på Gullberna som gäller. Emellan detta så ska man hinna med något socialt liv?:p Avslutade veckan med fika hos en väldigt fin vän iallafall. Kändes väldigt skönt. ♥
 
Helgen har varit väldigt mysig.. Skördefest på öland tillsammans med de finaste! ♥ Igår avslutade vi helgen med kalas med familj, vovvemys och väldigt väldigt god mat.. Tack så jätte mycket..
 
Ibland måste man prioritera vad som är viktigt i livet och jag känner att meningen för mig är att dela detta tillsammas med fina människor.. Jag vill uppleva, testa och bara älska livet.. Fylla mina dagar med det som jag tycker är viktigt och att jag har ett leende på läpparna när jag somnar.. För mig handlar mitt arbete en väldigt stor del i mitt liv.. För att vara lärare måste du verkligen engagerad till tusen och ha många bollar i luften.. Man kan inte göra det här arbetet halvdant eller gå in med en inställning att man bara kan gå till jobbet och sen blir det bra.. Jag måste vara planerad in i minsta detalj. Ha koll på allting runt omkring som man ha svårt att förstå när man inte är lärare. Jag kan säga att innan jag valde det här yrket hade jag ingen aning alls om hur mycket bredvid arbete en lärare egentligen gör. Det är så mycket som är svårt att förklara för dem som inte lärare själva.
 
Jag är glad att jag fyller mitt liv med det jag tycker är viktigt här i livet. Jag vill förrändra, jag vill påverka och det känner jag att får göra i mitt arbete.. Man måste våga chansa, öppna upp för människor och nya möjligheten. Jag vill tipsa er alla, är ni inte lyckliga så någonting åt det.. Det kan handla om en relation som ni inte vill vara i, eller ett jobb som inte gör er glada. Ändra på detta, man måste leva sitt liv på sitt eget sätt.. Jag tycker att man ska lycklig i allting man gör och inte bara lite halvnöjd. Alltid gå in med inställningen att det här fixar jag och jag ska det riktigt bra och jag ska ha jävligt roligt på vägen.. Gör det som känns rätt här och nu och vänta inte tills om en vecka, månad eller år..
Söta syster tillsammans med Roja..
En massa kvällsfunderingar så här en måndagskväll :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu