Årsresumé del 2.

MAJ:
 
Maj månad var hur härlig som helst och man ville bara stanna tiden ett tag.. Träffade vänner på stan, shoppade, åt glass i solen och hade uthäng med flera vänner. Frukostar på altanen var nog det bästa som fanns!
 
Var på kalas och firade Js båda kusiner med grillat. Grillade korv på en pinne på en åker tillsammans med grannarna för att sedan avnjuta elden tillsammans. Sjukt härligt.
 
I mitten på maj åkte vi ner till Ystad för crusing och det blev en väldigt trevlig kväll. Man saknar omgivningen, alla fina bilar och hela umgänget :)
 
Åkte ner till Kristianstad en runda och hade tagit semester från jobbet för en grej.. Tyvärr blev det inte riktigt som jag ville men det blev riktigt bra ändå.. I maj blev det också en inflyttningsfest hemma hos ett par vänner på ön. En riktigt trevlig kväll som avslutades alldeles för sent för att sedan gå upp efter 2 timmars sömn och åka på strippen och kolla en massa snabba bilar. Sjukt varmt var det iallafall. Missade därmed Eurovision i soffan eftersom jag somnade ifrån detta :p
 
En fin vän var hemma och vi grillade tillsammans och hade en otroligt skön kväll ihop. Maj avslutades med den årliga start of summer crusingen i Hässleholm. Tur med vädret, marknad, snygga bilar, härligt umgänge som alltid.
 
Fick fin present utav klassen också innan jag skulle sluta där.
 
JUNI: 
 
Premiärdoppet i poolen togs i början av juni efter att jag både tränat och sprungit en runda. Sjukt härligt. Vi intog sweden rock i skåpbilen.. Det blev ett par riktigt härlig dagar. Varmt, sjukt goa människor och bra musik. Sommaren började helt underbart. Studentfirande utav Js ena kusin firade vi också. Skolavslutningen kom och det blev fullsatt i kyrkan. Jag fick en underbar bukett. Jag var på intervju x 2 och jobbade med sjukt härliga 2 åringar och underbara arbetskamrater ett bra tag.
 
Den årliga lövmarknaden kom och sedan hade vi en sjukt mysig sommarkväll tillsammans med grannar och vänner! ♥ Midsommar firades bara lugnt och städat här hemma.. Familjemedlemmar kom på grillning och fikabesök och vi hade underbara dagar på altanen och i poolen! :) Vi var på ännu ett kalas i juni månad för Js ena kusin.
 
I slutet av juni fick jag tacka nej till en lärartjänst som jag hade fått vilket var sjukt tungt och jag undrade om jag verkligen kunnat fått ett bättre jobb.
 
J köpte nya sängbord på ikea. Sedan fixade vi iordning två satser fläderblomsaft. Helt sjukt god blev det =) Vi är nog världsbäst på att göra flädersaft. haha! ;o)
 
Juni avslutades med lite fest, crusing och rockabillyfest på gnistan. En riktigt bra start på den första sommarmånaden..
 
JULI:
 
Juli månad påbörjade jag med att hälsa på en kär vän i deras nyinköpta hus.. Vi stack iväg en runda till Västerås och årets största höjdpunkt. Power meet. Vi sov i bilen och det var väl dock mindre bekvämt ;)
Mycket värme fick vi avnjuta i juli och dessa dagar blev det mycket poolhäng med både vänner och familj.
När semester kom hämtade vi också en ny liten familjemedlem, Texas. ;o)
 
Under semestern tog vi också ett besök på chappen och sedan intog vi huvudstaden där det blev karusellåkning på gröna lund och mysiga restaurangbesök.
 
Finaste vännerna var nere och vi tillsammans på den årliga brännbollsturneringen. Vi hann också med ett stort och härligt 40 års kalas med en massa god mat och tävlingar fram till småtimmarna.
 
Jim och jag hade en heldag i Växjö tillsammans och shoppade loss. I slutet på juli så intog mamma, syrran och jag brunnsterassen och kollade in E-type och vi hann också med en grillkväll tillsammans med heela familjen.
 
AUGUSTI:
 
I början av augusti var det skärgårdsfesten i stan. Vi åkte raggarbil och crusade runt. Intog öltälten, lyssnade på musik och hade en väldigt trevlig kväll.. Följt av detta så åkte vi upp en runda till Eskilstuna där det vankades bröllopsfest för världens finaste. En helgalen kväll som avslutades tillsammans med de bästa som finns!
 
Vi hängde också en del på crossbanan. Powerwalkade i värmen för att sedan ta ett dopp i havet. Sjukt härligt.
 
Vi var på ikea och handlade en massa till nya garderoben och monterade ihop detta. Blev helt enkelt super bra. Sedan började även jobbet kalla i slutet på augusti och det blev ändå riktigt bra tillslut. Vi hade en härlig start tillsammans alla kollegor på repslagarbanan.
 
Grillkväll med familjen och jag bakade en sjukt god rabarbertårta :) Jim fyllde också 28 år i slutet på augusti.
 
SEPTEMBER:
 
Arbetet tar en hel del, planering, rättning och en massa möten.
 
Jim hade grävmaskinen hemma och fixade en massa på tomten. Det vankades också pannkaksmiddag hemma hos mormor & morfar. Det blev också en månad som skulle förrändra hela vår livssituation.. Glädjetårar fanns hos väldigt många! ♥
 
Vi avslutade månaden med skördefest uppe på Öland tillsammans med de bästa.
 
OKTOBER:
 
Månaden började med att mormor fyllde år och sedan även morfar.. Det blev ett par väldigt jobbiga veckor jag hade framför mig måste jag säga men tillslut blev det bättre. Vi fick en jäkla massa ved som skulle in i vedboden och staplas så fint. Så det ägnade vi en del tid åt också.
 
Vi lyssnade på en sjukt bra föreläsning med jobbet.

Jag och en vän hade mysigt restarangbesök och sedan intog blev ännu ett restaurangbesök men denna gången med familjen och en plankstek ;o)
 
NOVEMBER:

En del dagar på jobbet var bara helt enkelt kaos och det var mycket tid som gick åt till detta. I mitten av november åkte vi upp till huvudstaden för att gå på erotikmässa tillsammans med ett par andra helt galna människor.. ;o) Hotell, shoppping, restaurangbesök och umgänge med de bästa. Det blev en väldigt trevlig helg. Åt middag hemma hos morbror med familj och hade umgänge tillsammans :) I slutet av november firade jag och syster farsdag med plankstek på restaurang.. November avslutades med min födelsedag och en överraskningsfest här hemma efter 12 timmar på jobbet. Min sambo är galen och jag var minst sagt överraskad när jag kom hem.. ;)
 
DECEMBER:

Första helgen åkte vi emot huvudstaden ännu en gång för att bo hemma hos ett par fina vänner. Vi gick på skansens julmarkand, shoppade, spelade spel och åt gott.. Flera kvällar spenderades hemma hos de bästa grannarna för lussekatt och glöggmys. :) Julbord med mitt jobb och julbord med Jims jobb hann vi också med.
Våra härliga vänner var också nere och vi hade en massa mys tillsammans. Träffade vänner och myste ikapp. Julafton firade vi tillsammans med våra familjer och sedan firade jag och min andra hälft hela 8 år tillsammans! ♥
Nyårsafton skålades sedan in tillsammans med härliga vänner och god mat hemma i byn.
 
 
Ett underbart år som faktiskt blev mycket bättre än det började. I början av året mådde jag dåligt och visste varken ut eller in. Men det ena följdes åt utav det andra och det blev bara bättre och bättre. Jag har hittat hem och till mig själv. Jag är glad och så nöjd med min tillvaro just nu.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu